رسانه ها چشم تیزبین مردمند و باید رصد منصفانه داشته باشند

رسانه ها چشم تیزبین مردمند و باید رصد منصفانه داشته باشند
رسانه ها چشم تیزبین مردمند و باید رصد منصفانه داشته باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: رسانه ها چشم تیزبین مردمند و باید رصد منصفانه داشته باشند تا ضمن طرح مشکلات و دغدغه های مردم به حل آنها کمک کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: رسانه ها چشم تیزبین مردمند و باید رصد منصفانه داشته باشند تا ضمن طرح مشکلات و دغدغه های مردم به حل آنها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، حسین براتی در نشست صمیمانه مدیران و سردبیران و اهالی رسانه های استان قزوین که شامگاه یکشنبه در سالن وکیل‌التجار اتاق بازرگانی این استان برگزار شد؛ گفت: رسانه‌ها در اطلاع رسانی و روشنگری جامعه نقش مهم و اساسی دارند و این رسالت سنگین را با احساس مسئولیت اجتماعی به خوبی انجام می دهند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: اداره ارشاد مطابق رهنمود مقام معظم رهبری، رویکرد و سیاست های دولت و سند چشم انداز و سند تحول وزارتخانه و با یک برنامه عملیاتی حرکت خواهد کرد.

براتی گفت: امیدواریم تقارن بهار طبیعت و بهار معنوی قرآن موجبات رشد، تعالی و معنوی و مادی همه ما را مهیا کند و عبادات همه مورد قبول پروردگار واقع شود.

این مدیر ارشد فرهنگی استان تصریح کرد: ‌در اولین جلسه با اهالی مطبوعات در سال جدید تلاش می‌کنیم از نظر شما بهره‌مند شویم و در نشست‌های صمیمانه آینده با خبرنگاران با دغدغه های شما آشنا شده و پیگیر مطالبات این گروه خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: هنرمندان و رسانه‌ها از اداره ارشاد انتظار حمایت دارند و علی القاعده این اداره بایستی نقش جدی در این عرصه داشته باشد و بدون نگاه جانبدارانه و سیاسی در مسیر خدمت به هنرمندان و رسانه ها گام بردارد.

براتی تصریح کرد: اگر بخواهیم در استان نقش آفرین و موثر باشیم هیچ راهی نداریم جز این که در کنار هم قرار بگیریم و منافع مشترک را دنبال کنیم لذا امیدواریم با همفکری شما بتوانیم در سال جدید منشا خدمات بیشتری به رسانه ها باشیم.

این مدیر فرهنگی در ادامه در خصوص نقش خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی در پیگیری مطالبات خبرنگاران اظهارداشت: برای ارزیابی عملکرد هر دستگاه و تشکل و انجمنی باید فرصت دهیم تا ایده‌ها و برنامه‌ها عملیاتی شود و در یک دوره زمانی مشخص آن را مورد داوری قرار دهیم.

براتی گفت: در امور فرهنگی، قرآنی و ادبی و به ویژه فعالیت خانه مطبوعات باید فرصت دهیم تا برنامه ها اجرا شود و نوع رویکرد ما هم در کار همین است تا قضاوت عادلانه ای در کارها صورت گیرد.

وی اظهارداشت: فارغ از نگاه سیاسی رویکرد ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عملکردی است و به افراد و گروه‌های هنری فرصت می‌دهیم تا کار کنند و ایده های خود را در قالب طرح و برنامه به اجرا درآورند و سپس ارزیابی شود.

براتی اضافه کرد: مهمترین ماموریت ما در شش ماه گذشته ایجاد آرامش و ثبات در فضای فرهنگی استان بود اما در سال جدید آوردگاه عملیات و فعالیت های رسانه ای و فرهنگی و هنری مورد توجه خواهد بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: در شش ماه اخیر در رسانه استانی حضور یافته و به سوالات مردم و فرهنگ دوستان پاسخ داده شد و به مردم هم گزارش دادیم که چه خواهیم کرد و بزودی با اهالی فرهنگ و هنر نشستی خواهیم داشت و شنونده دغدغه ها و مطالبات خبرنگاران خواهیم بود.

براتی در ادامه بیان کرد: فردا قرارگاه شهید آوینی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایه گذاری شده راه اندازی و فعال خواهد شد و قرار است ایده های جدید در عرصه های مختلف را فعال و راه اندازی کنیم و بعد از رونمایی در اردیبهشت این قرارگاه فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

در ادامه تعدادی از خبرنگاران در خصوص مطالبات و مشکلات خود از جمله حمایت حقوقی اداره ارشاد از فعالیت خبرنگاران در بیان آزادانه انتقادها، راه اندازی شورای حل اختلاف برای پیگیری مشکلات حقوقی خبرنگاران، تشکر از ارشاد در شکل گیری خانه مطبوعات، انتصاب های منطقی در مجموعه فرهنگی استان، پایش خبرنگاران و مسئولان روزنامه های سراسری ، حمایت معنوی و مالی و معیشتی از فعالان رسانه  مطالبی بیان کردند.

با ابتکار خانه مطبوعات و به مناسبت ماه مبارک رمضان دورهمی و نشست صمیمانه مدیران و سردبیران و اهالی رسانه‌های استان قزوین با حضور حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود میرزاپور معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد، اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران در محل سالن وکیل التجار اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/17809

مطالب پیشنهادی از سراسر وب