تصمیمات دولت برای بخش خصوصی باید اقتصادی باشد تا کار اجرایی

تصمیمات دولت برای بخش خصوصی باید اقتصادی باشد تا کار اجرایی
تصمیمات دولت برای بخش خصوصی باید اقتصادی باشد تا کار اجرایی
استاندار قزوین گفت: بهبود فضای کسب و کار در استان بیانگر تلاش دولت و بخش خصوصی است و در دو سال گذشته در بهبود شرایط کسب و کار رتبه برتر را کسب کردیم و مدیران هم لازم است شرایط کسب و کار را تسهیل کنند.
استاندار قزوین گفت: بهبود فضای کسب و کار در استان بیانگر تلاش دولت و بخش خصوصی است و در دو سال گذشته در بهبود شرایط کسب و کار رتبه برتر را کسب کردیم و مدیران هم لازم است شرایط کسب و کار را تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست اعلایی استاندار و با حضور رحمانی معاون اقتصادی، وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: از فعالان اقتصادی که با همه فراز و نشیب‌ها به تولید ادامه دادند تشکر می کنیم و آمارها نشان می دهد استان پویایی خود را حفظ کرده است.

وی افزود: شاید بنگاههایی با مشکلاتی مواجه باشند اما در مجموع واحدهایی که مشکل داشتند و تولیداتشان کاهش یافته بود احیا شدند و آنها که دارای ارزش اقتصادی بودند وارد چرخه شدند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در بخش بیکاری کمترین نرخ را داشتیم و بیشترین سرمایه گذاری خارجی هم در استان جذب شد و کاهش کسری تجاری استان و میل به مثبت شدن تراز تجاری بیانگر تلاش فعالان اقتصادی بخش خصوصی و حمایت مدیران دولتی است.

اعلایی بیان کرد: البته برخی واحدهای فولادی با مشکلات کمبود برق مواجه شدند و امسال قرار است مردم مشارکت بیشتری در تولید داشته باشند لذا درخواست داریم در این عرصه فعالتر باشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: بزرگ ابر چالش کشور موضوع تورم است که حل این چالش تنها با مشارکت مردم در تولید محقق می شود.
 
وی اضافه کرد: کنترل و مدیریت مصرف بهینه برق در تولید هم موثر است و اگر تولید تقویت شود منافعش به همه کشور می رسد و راه مقابله با تورم و بیکاری و افزایش درآمد سرانه بالا رفتن تولید است.

اعلایی افزود: موضوع دیگر تامین مالی است که گاهی در واحدهای تولیدی که از ظرفیت های اصلی و کامل خود فاصله گرفته اند که باید با کمک تشکل‌های صنفی و اتاق بازرگانی بتوانیم روش های تامین مالی را با مشارکت مردم تشکیل دهیم.

عالیترین مقام اجرایی استان یادآورشد: برخی استان‌ها در این عرصه موفق بودند و پویایی استان ما و میران سپرده های بانکی با 80 هزار میلیارد تومان قابل توجه است و سرانه بالایی داریم که برای نقدینگی سرگردان با سود دهی مناسب می توان تدبیر کرد. 

وی اظهارداشت: بر اساس گزارش‌هایی که داده شد یکی از ظرفیت های توسعه استان بخش خدمات است و این عرصه درحال ارتقاست و توصیه می کنیم برای بخش گردشگری هم برنامه ریری کنید و با مناسبت سازی ها استان را کانون توجه مردم کشور قرار دهیم.

اعلایی گفت: نگاه ما فقط گردشگری اقامتی نیست بلکه با موقعیت خوبی که داریم دنبال افزایش سفر هستیم و در یک نعمت خدادادی بایستی یک ظرفیت خوب ایجاد کنیم و این ظرفیت ها مانند رود نیل فرصتهاست که باید از آن استفاده مطلوب کنم که در این راستا قرار است زیرساختهای خوبی در اطراف اتوبان شکل بگیرد و سرمایه گذاری های مناسبی انجام می شود تا از این طرفیت بخوبی استفاده کنیم.

استاندار قزوین ظرفیت حمل و نقل را هم بسیار مهم دانست و یادآورشد: تیمی از استان مذاکراتی انجام داده اند و ظرفیت زیادی داریم و الان که در یک استان پویای اقتصادی هستیم اما شبکه حمل و نقل ما سنتی است و سرمایه گذاری جدی در آن انجام نشده است.

وی اضافه کرد: موقعیت اقتصادی ما بشدت مستعد سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل است و در خصوص فرودگاه و حمل و نقل ریلی این ظرفیت را فعال خواهیم کرد و اگر سرمایه گذاریها محقق شده و منطقه ویژه اقتصادی تاکستان بسرغعت فعال شود به دستاوردهای خوبی می رسیم.

اعلایی گفت: باید زیرساخت‌ها در بخش راه، ایستگاه راه آهن و فرودگاه توسعه منطقی شکل بگیرد و به هدف برسیم.

اعلایی در ادامه با اشاره به ظرفیت های عرصه ورزش گفت: سال قبل اتفاقاتی که در حوزه ورزش رخ داد یکی از پر افتخارترین ایام ورزشی کشور را رقم زد و اگر چند ورزشکار بتوانند المپیکی شوند رکورد این عرصه نیز شکسته می شود.

وی بیان کرد: خیلی از استان‌های کشور مانند ما نتوانستند به المپیک راه یابند اما در قزوین هم در وزنه برداری جواز حضو.ر گرفته ایم و هم یکی از دوچرخه سواران که شانس 20 درصدی دارد دنبال حمایت می کنیم تا المپیکی شود و یک سنگ نورد نیز (علیپور) شانس زیادی برای کسب این افتخار دارد که اگر این شرایط مهیا شود افتخار بزرگی نصیب استان خواهد شد که رکورد خواهیم زد.

استاندار قزوین بیان کرد: تیم فوتبال شمس آذر که با کمترین بودجه در مقایسه با سایر استان توسط یک فعال اقتصادی وارد لیگ برتر شده بهترین نتایج را کسب کرده و این فعال اقتصادی به صورت علمی و پایه ای وارد تیم داری شده و شمس آذر توانسته در رده هفتم قرار گیرد که جای تقدیر دارد.

اعلایی ادامه داد: تیم شمس آذر به اقتصاد استان بسیار کمک کرده و جامعه هتل داران استان اذعان دارند با لیگ برتری شدن تیم شمس آذر وضعیت اقتصادی هتل داران خیلی بهتر شده و اگر زیرساخت‌های ورزشی تقویت شود به دستاوردهای بیشتری می رسیم.

وی اظهارداشت: زیرساخت‌های ورزشی استان بشدت ضعیف است و اگر جدی ورود کنیم سود خواهیم کرد زیرا استان استعداد توسعه ورزش را دارد و اگر در بلند مدت حمایت بیشتری کنیم به نتایج ارزشمندی می رسیم.

استاندار قزوین از فعالان اقتصادی خواست از ورزشکاران المپیکی حمایت کنند زیرا گاهی یک ورزشکار ما با 200 میلیون تومان می توانند روی سکو بروند و افتخارآفرین باشند لذا توصیه می شود تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در ورزش ورود کنند زیرا ورزش در استان درحال اقتصادی شدن است.

وی افزود: بهبود فضای کسب و کار در استان بیانگر تلاش دولت و بخش خصوصی است و در دو سال گذشته در بهبود شرایط کسب و کار رتبه برتر را کسب کردیم و مدیران هم لازم است شرایط کسب و کار را تسهیل کنند.

اعلایی گفت: رتبه اول سرمایه گذاری خارجی و کسب رتبه دوم کسب و کار و جایگاه ویژه در کاهش نرخ بیکاری از موفقیت های این استان است.

استاندار قزوین تصریح کرد: جلسات شورای گفتگو در استان و سرمایه گذاری در حوزه مسکن را جدی بگیرید و بستری مهیا کنید تا این اقدامات دیده شود.

اعلایی در خصوص حل مشکل بیمه و مالیات پیمانکاران طرح های عمرانی و مشکل مرغداران نیز تاکید کرد: چون در فضای اجرا هستیم و در میدانیم و با واردکننده و صادرکننده مواجهیم باید تصمیم گیری ملی داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر قرار است کالایی متروکه اعلام شود موضوع به اتاق بازرگانی و استانداری اعلام شود تا اگر لازم بود تدبیر لازم صورت گیرد.

اعلایی گفت: اعلام کالای متروکه به صورت غیرمترقبه منطقی نیست و در کنار وظیفه قانونی گمرک باید به این وضعیت اهمیت دهید و گزارشی از سیر متروکه شدن کالا در گمرک قزوین تهیه شود تا برای آن تدبیر کنیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: دو موضوع در این جلسه مصوب شود اولا در یک مدت دو ماهه مدیرکل گمرک اگر احتمال داده شد کالایی متروکه می شود به کمیسیون اتاق بازرگانی و معاونت اقتصادی اعلام شود تا ما هم مطلع شویم و گزارشی داده شود که سیر متروکه شدن کالاها در گمرک قزوین چگونه است.

وی در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی رئیس اتحادیه مرغداران استان در خصوص تولید مرغ « آرین» گفت: نگاه ما پیشگیری از مشکلات در بخش تولید است لذا باید سود بخش خصوصی دیده شود و چالش های تولید مرغ ارین به مسئولان  کشوری منعکس شده و نوع مواجهه با مرغداران و تنظیم دستورالعمل‌ها منطقی شود.

اعلایی بیان کرد: لازم است در شورای گفتگوی ملی با حضور نماینده بخش خصوصی برای تولید مرغ آرین تصمیم گیری اساسی شود و پشتیبانی دام در خرید مرغ آرین نیز ورود کند و در این زمینه بازبینی دستورالعنملها ضروری است.

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی موضوع اقتصادی بودن مرغ آرین مشکل دارد نباید اصراری بر آن داشته باشیم زیرا مرغدار کار اقتصادی می کند و باید کارش سودآور باشد و ما نمی توانیم تکلیفی کنیم که هزینه اش را بخش خصوصی بدهد.

وی افزود: تصمیمات دولت برای بخش خصوصی باید اقتصادی باشد تا کار اجرایی شود.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/17888

مطالب پیشنهادی از سراسر وب