سیاست حاکم بر کشور این است که برق منازل مسکونی قطع نشود

سیاست حاکم بر کشور این است که برق منازل مسکونی قطع نشود
سیاست حاکم بر کشور این است که برق منازل مسکونی قطع نشود
استاندار قزوین گفت: 40 درصد برق استان در واحدهای مسکونی مصرف می‌شود که کوچکترین صرفه جویی در این حوزه می‌تواند برای بخش تولید کمک کننده باشد.
استاندار قزوین گفت: 40 درصد برق استان در واحدهای مسکونی مصرف می‌شود که کوچکترین صرفه جویی در این حوزه می‌تواند برای بخش تولید کمک کننده باشد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در نشستی که بعد از سفر یک روزه خود به شهر صنعتی البرز برای بازدید از چند واحد صنعتی صورت گرفت، اظهار کرد: سال جاری با توجه به اهمیت مشارکت مردم در اقتصاد، از همه ساکنان استان خواهشمندیم که به شکل عملی و با مدیریت برق مصرفی در منازل در راستای افزایش تولید مشارکت کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: سیاست حاکم بر کشور این است که برق منازل مسکونی قطع نشود، اما این فشار نباید روی تولید باشد و بر درآمد و ارزش افزوده اقتصادی تاثیر منفی بگذارد.

اعلایی با بیان اینکه اولویت اصلی مجموعه دستگاه‌ها باید حمایت از واحدهای صنعتی و توسعه آن‌ها باشد، افزود: یکی از دغدغه‌ها با توجه به نزدیک شدن به پیک مصرف برق، مشکل قطعی برق صنایع و سهمیه بندی آن‌ها است و بنابر وارد شدن آسیب های جدی به برخی از واحدهای تولیدی ناشی از قطعی برق، باید نحوه مصرف بهینه از سوی شرکت توزیع برق مدیریت شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: امسال در زمینه مصرف برق باید مشارکت بیشتری را از سوی مردم شاهد باشیم و همه بدانند اگر جلوی هر مصرف اضافه‌ای در واحدهای مسکونی گرفته شود، در قبالش یک تولید در صنعت اتفاق می افتد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: تصمیم بر آن شد که انجمن کارفرمایی استان برای حل مشکلات این واحد های صنعتی با معاونت اقتصادی استانداری و شرکت توزیع برق نشست‌هایی برگذار کند تا نظرات واحدهای صنعتی برای نحوه مدیریت برق صورت پذیرد.

اعلایی خاطرنشان کرد: مشکلات بعضی از واحدهای تولیدی در حوزه کارت‌های بازرگانی و یا مسایلی که با واحدهای دولتی مثل گمرک، تامین اجتماعی و مالیات دارند باید از سوی صنعت‌گران با مسئولان درمیان گذاشته شود.

وی یادآور شد: صنایع کانی‌های غیر فلزی از جمله کاشی و شیشه که یکی از مزیت های عمده استان ما و یکی از زنجیره های ارزش پراهمیت در استان قزوین هستند، ماده اولیه باکیفیت آن ها در معادن استان قزوین منجر به این شده که درآمد و ارزش افزوده مناسبی را شاهد باشیم.

به گفته استاندار قزوین، استان هم اکنون با درخواست های قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران در واحدهای صنعتی مواجه است که با مدیریت ارشد استان درحال جذب آن‌ها هستیم.

استاندار قزوین روز چهارشنبه از 2 واحد تولیدی شهر صنعتی البرز بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/17924

مطالب پیشنهادی از سراسر وب