دو سوم سفره های کارگران خالی است

دو سوم سفره های کارگران خالی است
دو سوم سفره های کارگران خالی است
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس صدای مظلومیت کارگران باشند و مطالبات تلاشگران عرصه تولید را پیگیری کنند.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس صدای مظلومیت کارگران باشند و مطالبات تلاشگران عرصه تولید را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، به مناسبت روز جهانی کارگر گردهمایی کارگران استان قزوبن روز سه شنبه با حضور سردار آبنوش منتخب مردم در مجلس، کاظمی معاون سیاسی امنیتی، فتوحی مدیرکل امنیتی استانداری ، حمزه ای معاون دبیرکل خانه کارگر در امور بین الملل، کشاورز ترک مدیرکل تعاون. کار و رفاه اجتماعی، شیخ بگلو مدیر درمان تامین اجتماعی، یحیایی مدیر بانک رفاه و جمعی از کارگران در مجموعه ورزشی کارگران شهر الوند برگزار شد. 

عیدعلی کریمی در این مراسم اظهار داشت: روز کارگر فرصتی برای بیان مشکلات و مطالبات جامعه کارگری است و مسئولان باید صدای کارگر را بشنوند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین تصریح کرد: در  اول ماه مه در روز جهانی کارگر عده زیادی در اعتراضات بین المللی کشته شدند تا کار 8 ساعته تثبیت شود و ما از دستاوردهای آن برخوردار باشیم. 

کریمی افزود: در اولین روز هفته کارگر دیدار با رهبری داشتیم که مسیر درست را ایشان ترسیم کردند که امیدواریم به آن توجه شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین یادآورشد: شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم و کارگران است و امیدواریم ضمن شنیدن شدن صدای کارگران برای تامین امنیت شغلی کارگران و مطالبات آنها مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: به کارفرمایان اعلام می کنیم که قرارداد سفید امضا نداریم و اجازه نخواهیم داد به کارگران ظلم شود. 

کریمی تصریح کرد: 70 درصد نیروی کار ما در بخش خدمات است و کسی علت ان را بررسی نمی کند که یک کارگر با 8 میلیون تومان چگونه امکان ادامه زندگی دارد. 

وی گفت: از وزیر کار انتظار داریم صدای ‌کارگران را بشنود و بداند جامعه کارگری به وضعیت حقوقی خود معترض است و بازنشستگان که فقیرتر شده اند انتظار رسیدگی به معیشت خود را دارند. 

کریمی بیان کرد: دو سوم سفره های کارگران خالی است و در حالی که مجمع نمایندگان در شورای عالی کار پیشنهاد دادند حداقل حقوق 15 میلیون باشد اما هنوز مشکل مسکن و همسان سازی حقوق معطل مانده است. 

کریمی افزود: متاسفانه فاصله طبقاتی داریم و تا این فاصله حذف نشود و نیروی مولد ما جایگاه خود را در تولید نداشته باشد مشکلات باقیست. 

این فعال کارگری تصریح کرد: اگر تولید را جدی بگیرید تورم و گرانی حل می شود و امروز گرانی اجناس تا 50 درصد را شاهدیم و تا نتوانیم این تورم را کنترل کنیم به نتیجه نخواهبم رسید. 

کریمی افزود: موضوع دستمزد از دیگر مطالبات جامعه کارگری است و درخواست می کنیم نمایندگان حرف و صدای کارگر را به گوش رئیس جمهور برسانند. 

وی گفت: کارگران با ارزش ترین قشر جامعه هستند و  افزایش سن بازنشستگی از دیگر مشکلات کارگران است و امروز باید عنوان شغلی خود را اعلام کند برای بازنشستگی که هزینه سنگینی دارد. 

کریمی تصریح کرد: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان 130 هزار میلیارد تومان بودجه ابلاغ شده اما کارگران منتفع نشده اند و سیستم نظارتی باید اقدام کند. 

وی امنیت شغلی کارگران را از دیگر مطالبات جامعه کارگری دانست و افزود:  تا کارگران دلگرم نشوند و شعار سال تحقق نیابد نمی توان امیدوار به آینده بود.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/18269

مطالب پیشنهادی از سراسر وب