بازگشت باشکوه پس 41 سال انتظار

بازگشت باشکوه پس 41 سال انتظار
بازگشت باشکوه پس 41 سال انتظار
امروز مردم ایلام مردی را بر روی دوش خود تشییع کردند که 41 سال پیش سفری دیربازگشت را آغاز کرد، سفری که به درازای نیم قرن طول کشید.
امروز مردم ایلام مردی را بر روی دوش خود تشییع کردند که 41 سال پیش سفری دیربازگشت را آغاز کرد، سفری که به درازای نیم قرن طول کشید.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، با شروع عملیات والفجر سه در مهران، هیچگاه کسی فکر نمی‌کرد که برای محمدشفیع فیضی زاده، شروع این عملیات در مرداد سال 62 و پایانش در اردیبهشت سال 1403 باشد.

هر چند 41 سال از عملیات والفجر سه می‌گذرد اما برای خانواده جاویدنام شهید فیضی زاده، پایان این عملیات و پایان اما و اگرهای بی‌شمار و امیدهای واهی به بازگشت پدر یا یافتن نشانی از او، اردیبهشت ماه امسال رقم خورد.

رنجه‌های حاصل از عملیات والفجر سه بر روح و روان این خانواده‌ها نمایان است.

چشم انتظاری و امید به یافتن نامی و نشانی از سرباز رشید اما گمنام خانواده، 41 سال طول کشید و سرانجام، پدر رخ از خاک سرد غربت نمایان ساخت و به سفر 41 ساله خویش پایان داد.

امروز مردم ایلام مردی را به منزلگاه ابدیش مشایعت کردند که پدر و مادر از داغ دوریش تاب نیاوردند و خود پیش از این بعد از گذشت سال‌ها تحمل درد فراق و دوری، به شوق دیدار فرزند خویش رهسپار سرای باقی شدند.

شهید فیضی زاده بعد از 41 سال برگشت تا به ما ساکنان دیار خاموشان راه را از بیراه بنمایاند و ما را با عطر بهشتی خود دمی از دنیای وانفسا وا رهاند.

امروز پیکر پاک و مطهر شهید تازه تفحص شده محمدشفیع فیضی زاده، با حضور خیل مردم ولایی ایلام تا منزلگاه ابدی و همیشگی اش تشییع و بدرقه شد.

مردم شهیدپرور ایلام، پیکر شهید از سفر برگشته را با سردادن شعارهایی چون "الله اکبر، برادر شهیدم‌ منزل نو مبارک، چون گل شدی پرپر در راه اسلام سلام ما برتو شهید خوشنام، ای جان فدای مکتب خمینی آلاله سرخ عشق حسینی،
تابوت پاک تو نور هدایت خوش آمدی ای یاور ولایت، ای زائر زهرا ما را دعا کن راهی صحرای کرببلا کن، ای که شدی کشته با عشق دلبر با عشق آن یار عطشان بی سر، شهیدان میوه باع بهشتند وصیت نامه با خون نوشتند" تشییع کردند.

در آیین تشیع شهید تازه تفحص شده محمد شفیع فیضی زاده مداحان و مردم در رثا و سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به نوحه سرایی و سینه زنی پرداختند.

این آیین با حضور نمانده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جمعی از فرمانده‌ها و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، خانواده معظم ایثارگران، همرزمان شهید و عموم مردم ایلام از میدان شهدا تا روبروی سپاه ناحیه ایلام انجام‌گرفت.

پیکر شهید فیضی زاده بعد از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در وادی بهشت رضای (ع) شهر ایلام و در جوار شهدای گمنام این آرامستان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال 1327 در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد و پیکر این شهید در منطقه عملیاتی والفجر سه در سال 63 باقی ماند و بعد از 41 سال اردیبشهت ماه امسال این شهید شناسایی شد.

پیش از این ایلام دارای 69 شهید جاویدالاثر بود.

شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

سال 1400 هویت 2 تن از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا

https://www.titrqazvin.ir/news/18383

مطالب پیشنهادی از سراسر وب