بهره برداری از ناوگان نوسازی شده حمل و نقل عمومی در قزوین آغاز شد

بهره برداری از ناوگان نوسازی شده حمل و نقل عمومی در قزوین آغاز شد
بهره برداری از ناوگان نوسازی شده حمل و نقل عمومی در قزوین آغاز شد
در مراسمی با حضور مسئولان استانی بهره برداری از 140 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قزوین آغاز شد.
در مراسمی با حضور مسئولان استانی بهره برداری از 140 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، همزمان با هفته ملی شوراها و روز معلم روز یکشنبه در مراسمی با حضور مهدی صباغ شهردار قزوین، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، امیر شفیعی فرمانده لشکر 16 زرهی و سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی بهره برداری از 140 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قزوین آغاز شد.

سید مهدی تقوی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در این مورد اظهارداشت: در این مراسم از 140 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل 25 دستگاه مینی بوس پگاسوس، 18 دستگاه اتوبوس آتروس، 25 دستگاه ون وانا با اعتباری بالغ بر 1200میلیارد ریال بهره برداری شد و این خودروها وارد شبکه جابجایی مسافران شهری شدند.

تقوی تصریح کرد: هر دستگاه اتوبوس  روزانه به طور میانگین 360 مسافر را در شهر قزوین جابجا می کند که با ورود 4 دستگاه اتوبوس بنز آتروس و 8 دستگاه ون و مینی بوس های جدید پگاسوس رضایت شهروندان قزوینی فراهم می شود.

وی یادآورشد: مینی بوس های تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین 557 دستگاه است که در حال خدمت رسانی به مدارس ( سرویس مدارس) و شهرک های صنعتی هستند که با بهره برداری از 25 دستگاه مینی بوس پگاسوس خدمات رسانی افرایش می یاید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی قروین با 125 دستکاه ناوگان فعال در حال حاضر در حال خدمت رسانی است و ون ها و میتی بوس در خطوطی که حرکت ناوگان اتوبوس با دشواری هایی همراه است و ظرفیت مسافر پایین است از ون و مینی بوس در این خطوط  استفاده می شود.

تقوی افزود: 25 دستگاه مینی بوس با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال از محل بند «ت»تبصره 6 قانون بودجه (آرای قطعی ماده صد)؛ سال 1403 به ناوگان حمل و نقل شهری قزوین خریداری شده و هم اکنون 15 دستگاه تحویل داده شد و رونمایی شده است.

وی اظهارداشت: این مینی بوس ها در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، تسهیل در تردد مردم در مسیرهایی که به دلیل عرض معبر با مشکل مواجه است، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی در نواحی منفصل شهری و همچنین با توجه به استقبال خوب شهروندان از حمل و نقل عمومی خریداری شده است.


انتهای پیام/

https://www.titrqazvin.ir/news/18392

مطالب پیشنهادی از سراسر وب