آرشیو خبرها

بازی پیچیده حماس با افکار عمومی صهیونیست‌ها

بازی پیچیده حماس با افکار عمومی صهیونیست‌ها

«اسحاق مانسدورف » کارشناس روانشناسی سیاسی در مرکز امور عمومی و حکومتی در شهر اشغالی قدس گفت که جنبش حماس موفق شده است تا از طریق انتشار ویدئوهای مربوط به «اسیران صهیونیست در نوار غزه » بر راهبردهای رژیم اسرائیل تاثیر بگذارد.

مادرِ به قدرِ کافی خوب

مادرِ به قدرِ کافی خوب

مادر کافی بودن بهتر از مادر کامل بودن است؛ برای این‌که مادر خوب باشید نیازی نیست که بی‌نقص باشید، اما لازم است که از فرزندتان در مقابل اضطراب و نگرانی‌های بیش از حد توانش مراقبت کنید، خوب بودن به معنای مراقبت کردن مادرانه، نه بیش از حد و نه کمتر از حد است. تحقیقات نشان می‌دهد مادران کامل به فرزندان‌شان آسیب می‌زنند و اعتماد به‌نفس را از آنان می‌گیرند.

تقاطع وصال؛ جغرافیای جنگ

تقاطع وصال؛ جغرافیای جنگ

در همان لحظه‌‌ها بود که فهمیدم مهم نیست در چه جغرافیایی زندگی کنی، مهم نیست در مرکز صلح باشی یا در مرکز جنگ، مهم نیست ساختمانی ده‌طبقه بر تو آوار شود، یا آسمانی با همه‌‌ی ابرهای بارانی‌‌اش، فقط نمود ویرانی فرق دارد، ویران شدن همان است، در یک‌ لحظه دنیا آوار و جنگ آغاز می‌‌شود یا جنگ آغاز و دنیا آوار می‌‌شود.

پویایی انسان در سلامت روان

پویایی انسان در سلامت روان

سلامت روان به نحوه تفکر، احساس و عمل شخص بستگی دارد و به‌طور کلی افرادی که از سلامت روانی برخوردارند، نسبت به زندگی نگرش مثبت دارند؛ در محیط کار و روابط‌شان مسئولیت‌پذیرند؛ در مورد دیگران احساس خوبی دارند؛ توانایی مقابله با چالش‌ها و استرس‌های زندگی را دارند؛ دارای اهداف مشخصی در فعالیت‌های زندگی هستند؛ در یادگیری مهارت‌های جدید انعطاف‌پذیرند و همچنین توانایی خندیدن و شوق...

جرأت‌ورزی و نه گفتن؛ مهارتی ضروری

جرأت‌ورزی و نه گفتن؛ مهارتی ضروری

مهارت نه گفتن لازمه استمرار زندگی آدمی در سطح جامعه و در امان ماندن از تهدیدات متعدد است؛ البته باید در به‌کارگیری مهارت‌ها، میانه‌روی و تعادل را نیز یاد بگیریم تا در کنار هم با سازگاری بیشتری زندگی کنیم و احساس خوبی به خود و دیگران داشته باشیم.

شوک روانی

شوک روانی

تحقیقات نشان می‌دهد هر چه قرار گرفتن در معرض سانحه مستقیم‌تر باشد خطر آسیب روانی بیشتر است. با توجه به اتفاقات و اعتراضات اخیر در ایران، سلامت روان جامعه خصوصاً کودکان و نوجوانان تحت تاثیر قرار گرفته است. به‌طوری که برخی از روانشناسان و روانپزشکان اذعان دارند با شروع این اعتراضات اختلالات روانی ۳۰ درصد افزایش یافته است و پیش از این هم وزارت بهداشت اعلام کرده بود آمار اختلالات روانی در ایران حدود ۲۹...

فرصتی برای بهبود زندگی

فرصتی برای بهبود زندگی

هر انسانی در زندگی خود با بحران‌ها و چالش‌هایی مواجه می‌شود که گاه حل آن‌ها بسیار سخت است؛ حتی قوی‌ترین انسان‌ها هم گاهی مضطرب می‌شوند، شکست می‌خورند و دچار غم و نگرانی می‌گردند و برای برون رفت از چنین وضعیت‌‌هایی به مشاور، روانشناس و یا روانپزشک نیاز وجود دارد.

وای از درد تنهایی...

وای از درد تنهایی...

بسیاری از ما در دوره‌ای از زندگی دچار بیماری شدید جسمی می‌شویم و این بیماری می‌تواند ابعاد مختلف زندگی و کیفیت زندگی را کاهش دهد که این تغییرات در زندگی زنان بیشتر تاثیرگذار است.

از روانشناسی زرد؛ تا وضعیت قرمز روانی

از روانشناسی زرد؛ تا وضعیت قرمز روانی

روانشناسی زرد با سرعت در حال گسترش و رونق است و متاسفانه جوانان جامعه که درگیر معضلات زیادی مانند بیکاری، تورم، تحمل اختلافات طبقاتی شدید و فراهم نبودن شرایط ازدواج هستند؛ به راحتی مجذوب راهکارهایی می‌شوند تا هر چه زودتر موفقیت را لمس کنند؛ در حالی که در زمان کوتاهی با افسردگی و دلسردی، نشاط و اندک امید خود را هم از دست می دهند.